Om e-tjänster

Mina sidor

Via Mina sidor kan du följa dina inskickade ärenden eller återuppta en påbörjad ansökan. Du kan följa statusen på dina ärenden, och föra en dialog med kommunen direkt i anslutning till ett ärende genom en meddelandefunktion. Behöver något i ansökan kompletteras får du ett meddelande i Mina sidor och kan öppna upp ärendet och göra de ändringar som krävs.

 

Notiser

Du kan välja att få notiser via e-post eller sms vid förändringar i ärendet. Du får en notis om att en förändring har skett och uppmanas att logga in på Mina sidor för detaljer. Får du inte aviseringar via e-post kontrollera din mapp för skräppost/skräpmail.

 

Inloggning och signering med e-legitimation

I de flesta av våra e-tjänster används inloggning och signering med e-legitimation (BankID). När du loggar in hämtas dina personuppgifter och uppgifter om dina bolag och förifylls i e-tjänsterna. Mer information om e-legitimation finns i menyn under fliken "Frågor och svar".

 

Fungerar på olika enheter

Du kan använda e-tjänsterna i vilken enhet du vill, de fungerar lika bra i mobilen och surfplattan som på datorn. 

 

Hur använder jag Mina sidor?

Om du behöver hjälp med användning av Mina sidor kan du använda handboken för användare:  Handbok för användare (från vår samarbetspartner Skellefteå kommun)

 

Tillgänglighet


Hur uppfyller e-tjänsterna kraven på tillgänglighet?

De e-tjänster som utförs på https://e-tjanster.bjurholm.se följer WCAG 2.0.

Kan jag få e-tjänsterna upplästa?

Ja, de e-tjänster som utförs på https://e-tjanster.bjurholm.se kan du få upplästa genom att använda någon av de hjälpmedel för uppläsning som finns på marknaden.

 

Vart vänder jag mig om jag har frågor?

Titta först under fliken "Frågor och svar" i menyn.  Om du inte hittar svaret på din fråga eller har problem med en e-tjänst kontaktar du Bjurholms kommun:

Telefonnummer: kommunen@bjurholm.se
E-post: 0932-140 00